? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (24 Ratings)??76 Grabs Today. 36165 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.2 (18 Ratings)??74 Grabs Today. 17050 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, August 30, 2009

I'm not alone 2

Sesampai sahaja di pejabat...

"selamat pagi , semua bagi perhatian ye"jerit hakim untuk menarik perhatian semua pekerja yang sibuk ngan kerjanya
"ini Cik Mia ,anak arwah yang akan mengantikan tempat arwah, dia juga akan menguruskan semua hal dan akan dibantu oleh saya sebagai mana wasiat arwah yang telah tertulis" terang hakim panjang lebar.
"selamat  pagi semua, saya mia yang akan mengantikan arwah papa saya, so anything u all nak ask, tanya je, kerana saya yang berkuasa sekarang"kelihatan ada pekerja berbisik bisik sesama sendiri.
" saya tau anda semua ada rasa ragu terhadap saya , ialah muda sangat., tapi itulah sebabnya en hakim akan membantu saya, dan saya juga ada belajar selok belok bisnes ni dari papa saya , so jangan risau je" terang mia dan tersenyum terhadap perkerjanya.
"so ada soalan lagi" hakim bersuara.
"eeee saya elin setiausaha arwah.." kata seorang perrempuan genit yang tampil kedepan mia.
" ohh apa khabar elin, saya mia, nampaknya awak akan jadi setiausaha saya pulak ye " kata mia sambil berjabar tangan ngan elin.
" kamu semua boleh sambung semula kerja anda, dan one more thing semua ketua bahagian diminta datang ke pejabat saya" tegas mia


Di bilik pengarah...

" elin saya nak awak fixkan saya satu appointment ngan pemegang saham ok , dan saya tau hanya ada 2 orang sahaja, tapi fixkan jugak ok" arah mia.
" hakim , awak kalau ada keje, tak pelah awak gi dulu, saya boleh handle ni, nanti saya suruh pak mail  jemput saya" kata mia ngan lembut

"ehh tak pe hari ni saya dah freekan satu hari untuk mia je" kata hakim tersentum
" ok then...mmm awak nak coffee takk"
" ehh budak kecik pun minum coffee ke" hakim balas
" ehh minum saya , lagi pun otak saya akan  cergas lagi lepas minum" kata mia sambil menekan interkom untuk menyuruh elin menyediakan minuman mereka.

tuk..tuk.tuk
bunyi ketukan dari luar
" masuk " laung mia
" ni coffee cik mia and semua ketua jabatan ada kat bilik mesyuarat" kata elin sambil melatakkan dulang di atas meja
" oh kalo gitu, awak bawak coffee ni ke bilik mesyuarat and sorry susah kan awak ye" kata mia sambil mengambil dokumen dan tas tangannya
" tak pun" senyum elin sambil mengambil balik dulang itu dan keluar dari bilik itu.
Mia dan hakim pun keluar dan menuju ke bilik mesyuarat.....



Di rumah....
" ahhh penatnya" aku menghempaskan badan ku di atas sofa
" hai mia dah balik dah" tegur mak mah  sambil menatang air oren dan letak di depan mia" ye mak mah, banyak betul keje, mmmm first time kena tandatangan banyak surat..tu belum lagi mesyuarat tadi" kelu mia
" sabarlah mia mm mak mah nak tanya ni, esok nak gi school tak"
ohh esok, pergi mak mah, dah poteng banyak hari dah , mak mah tolong gosokkan baju mia ye and baju pejabat sekali, sebab mia nak bawak sekali gi school"terang mia
" ehhh mia lepas sekolah tak balik ke, terus gi pejabat" mak mah kelihatan risau
"yelah mak mah sebab banyak keje kat ofis tu tadi pun lum habis lagi, alh mak mah tak yah risau lahhh" kat mia sambil melentukkan kepalanya di paha mak mah
" yelah kalo gitu, mia gi solat lepas tu makan  dan terus tidur" arah mak mah
" yes bos, " mia terus memanjat tangan menuju ke bilik nya
Malam itu mia tak makan lepas mandi ngan solat terus tidur kerna dia tak terdaya nak turun kebawah lagi untuk makan , penat sangat ' kata hatinya

0 comments: