? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (24 Ratings)??76 Grabs Today. 36165 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.2 (18 Ratings)??74 Grabs Today. 17050 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, November 28, 2009

Do You Love Me?-2

Bab 2

 Satu bulan sudah berlalu,sekarang bulan  dua telah menjelma dengan pantasnya meninggalkan bulan 1.
Hari ini di sekolah ada ceramah agama tentang kes remaja di tangkap khalwat. Cikgu telah pun pesan agar menjaga tingkahlaku serta disiplin agar tidak memalukan sekolah.

 "Fara kau nak pergi letak buku ni dulu ke atau terus ke dewan dengar ceramah?",tanya lynn
"aku pergi letak dulu,korang pergi dulu .... lagipun buku ni banyak sangatlah",terang fara sambil memulakan langkah untuk ke kelas.

"ok...hati hati tau",pesan emah
 "ok",laung fara yang sudah pun jauh di hadapan.

 Jalan yang singkat yang perlu dilalui  untuk balik ke kelas ialah jalan belakang iaitu berdekatan dengan stor belakang .
 Semasa melalui di hadapan stor, sekali lagi fara terlanggar seseorang kerana matanya memandang tanah.
 'buuuukkkkkkkkkkkk!!!

 "adoi sakitnya",jerit kecil fara yang cuba bangun dan mengutip buku-bukunya yang bertaburan.
 "maaflah, tadi mata kat tempat lain",jelas fara yang terus bangun selepas mengutip bukunya.

 "ni dah kali kedua , kau langgar aku,nampak ke tak orang yang jalan di depan",marah orang yang dilanggarnya

 "ohh... kau ke, sorrylah",kata fara dan membuat muka comelnya selepas mengetahui orang yang dilanggarnya adalah irfan.

 "lagi lagi sorry!!!..entah letak kat mana mata tu",marah irfan lagi dan berjalan setapak dua ke hadapan dengan angkuhnya.

 Fara terdiam untuk seketika... tiba-tiba......

 "heyyyy kau ingat kau bagus sangat ke!!!"jerit fara.
Semua orang yang lalu lalang melihatnya.

 "kau ingat ,kau anak pm boleh buat sesuka hati .....dahlah jalan control macho"marah fara lagi.

 Irfan pusing ke belakang dan terus berjalan serta menghampiri fara dan berkata
 "weyyy aku rasa kau ni  dah lebih ye",bisik irfan di telinga fara sambil memerhatikan orang di sekelilingnya
 "suka hati aku lah",lantang fara menjerit

 Irfan menarik  fara ke dalam bilik stor dan menghempas pintu bilik stor itu, dia mendepangkan tangannya di dinding supaya fara tak dapat lari darinya.

 "heyy...you don't have to shout okey... kenapa nak cari populariti prcuma ke??"bengis muka irfan
"oiii..mana ada?? aku cari populariti ..??kau tu yang tak sedar diri,mentang-mentang anak pm..kau ingat kau boleh buat sesuka hati kau..pergi mampuslah dengan kau!!!",fara memuntahkan amaran marahnya

 "ehh pompuan,karang aku tamparkan"kata irfan sambil mengangkat tangan kanannya
"eh aku ada nama ok.. wahai tengku irfan hakimi.... asal lak nak tampar aku ha!!!"tempik fara

 Tiba-tiba  ....pintu stor terbuka dari luar..

"hoiii,apa yang korang buat ni",marah guru disiplin,En Zul yang dibelakangnya ada dua pegawai memakai tag Jabatan Agama Islam

 Irfan dan fara terperanjat  dan irfan menurunkan tangannya yang didepangkan ke dinding

........................................................................................................

Di pejabat pengetua , fara dan irfan disoal oleh pengetua dan dua orang pegawai JAKIM itu.
 "saya tak buat perkara itu cikgu..tuan"jelas fara
 "saya pun",celah irfan

 "tak apa, kamu semua tidak payah menjelaskan lagi, saya telah pun menelefon ibu bapa kalian"jelas pengetua

 Fara dan irfan diminta duduk di sofa pejabat sementara ibu bapa mereka belum datang.

 Dalam masa 15 minit,kecoh bilik pengetua kerana parent mereka telah pun sampai.Ibu bapa kedua-dua pihak sibuk memarahi anak masing masing.

 "tuan dan puan diminta bertenang",jerit pengetua setelah keadaan menjadi luar kawalan.

 "kita berkumpul di sini untuk menyelesaikan masalah bukan bertengkar kerana nasi sudah menjadi bubur"kata pengetua lagi
"Tuan ismail ..sila teruskan", pengetua menjemput pegawai Jabatan Agama Islam  itu

 "saya ingin tahu ,adakah kedua-dua pihak ingin menyelesaikan masalh ini di mahkamah atau secara peribadi",tanya pegawai itu

 "kalau secara peribadi ..bagaimana caranya"tanya bapa irfan iaitu pm
"ohh kalau cara peribadi ,kita mesti nikahkan mereka ",jelas pegawai itu lagi

 "oh kalau macam tu, saya setuju.. untuk kebaikan kedua-dua belah pihak dan menjaga maruah"kata pm
"but.... fara tak nak nikah muda, lagi pun saya tak naklah nikah dengan irfan ni"rayu fara tetiba.

 "KAU DIAM!!!, dahlah buat malu keluarga,tapi tak nak tanggung... saya pun bersetuju kita selesaikan perkara ini dengan cara ini", abah fara mencelah.


 "kalau macam  itu, bila tarikhnya ...En...."tanya pm
"saya nordin, tuan pmlah tentukan"jelas abah fara
"kalau saya... lagi cepat lagi bagus..sebab kita tak nak perkara ini berulang lagi,jadi saya ingat sabtu minggu depan rasanya boleh"cadang pm

"kalau begitu..kami bersetuju "kata abah fara

 Mereka bersepakat tentang pernikahan ini dan menyuruh fara dan irfan senyap dan jangan menghebohkan tentang perkara  ini yang masih belum berlaku lagi .Irfan dan fara meneruskan persekolahan selepas ibu dan bapa mereka balik akan tetapi keadaan mereka seperti patung bernyawa hari itu dan amat pelik.

0 comments: