? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (24 Ratings)??76 Grabs Today. 36165 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.2 (18 Ratings)??74 Grabs Today. 17050 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, November 29, 2009

Do You Love Me?-3

Bab 3


  Sehari sebelum hari pernikahan itu,sewaktu di sekolah ..fara tidak dapat menupukan perhatian di dalam kelas sampai waktu rehat.

 "weyy fara..apasal dengan kau ha? dari tadi tak tumpukan perhatian dalam kelas?"tanya emah tetiba.
"tak ada apa-apalah ..mmm karang pergi kantin dulu,aku nak pergi tandan and koperasi dulu....",kata fara dan berlalu pergi meninggalkan rakannya.

 Semasa berjalan menuju ke tandas,fara terserempak dengan irfan dan dia terus mengelak dengan melalui jalan lain.
 Akan tetapi belum sempat fara mengelak,irfan terlebih  dahulu menarik lengan fara.

 "apa hal ni, nak kena tangkap lagi ke",lantag suara fara.
 "taklah ,saya ada something nak cakap dengan awak ni",lembut irfan menutur katanya.

 Ini kali pertama fara mendengar irfan bercakap dengan lembut kepadanya.

 "okey,cakaplah cepat"kata fara.
 "selepas kita kahwin, kita tidur bilik berasingan ,mama and papa dah setuju.And... one more thing..masa kita jadi suami isteri awak jangan harap layanan baik dari saya..then bila umur saya dah matang ..saya akan lepaskan awak..faham!!",tegas irfan

 "itu je awak nak cakap..okey saya setuju ..but saya pun ada satu syarat",kata fara dan memandang muka irfan dengan senyuman sinisnya.
 "apa dia",kata irfan
 "saya boleh panggil awak dengan nama apa pun..okey deal..."jelas fara
 "okey".,kata irfan malas
 "okey.. saya nak chow dulu... jumpa lagi esok ye ABANG!",kata fara dengan senyuman mengejeknya

  ..........................................................................................................................................

 "Aku terimanya nikah Farah Diyana binti Nordin dengan mas kahwin 200 ringgit tunai"lafaz irfan depan tok kadi.

 Dengan sekali lafaz sahaja, Farah Diyana binti Nordin telah menjadi isteri yang sah kepada irfan. Majlis doa selamat tapi hanya keluarga terdekat  sahaja dijemput untuk memeriahkan majlis itu.Malam itu juga fara berpindah  masuk ke dalam banglo 3 tingkat itu.

 Pada malam itu, selepas majlis doa selamat fara dan irfan naik ke tingkat 3 untuk masuk tidur. Memandangkan mereka masih muda ,ibu bapa mereka setuju yang bilik mereka diasingkan.

 "okey sekarang saya nak masuk tidur..ini bilik saya dan itu bilik awak.. tadi bibik dah kemaskan bilik tu and baju awak"kata irfan sambil menunjukkan bilik fara.
 "thanks..okeyy selamat malam",kata fara dan terus menuju ke arah biliknya yang bertentangan dengan bilik irfan.

 Irfan pun masuk ke dalam biliknya . Malam pertama mereka dihiasi dengan keadaan yang bukan sepatutnya berlaku bagi sepasang pengantin baru.

.....................................................

  Fara bangun pada pukul 6.00 pagi untuk sembahyang subur. Selepas itu dia pergi mandi dan siapkan diri.
 Semasa fara keluar dari bilik dia melihat bilik irfan yang sunyi sepi itu.

 Fara  turun ke tingkat dua untuk menyiapkan sarapan,tetapi hajatnya tidak kesampaian apabila  sesampai sahaja dia ke ruang makan,makanan sudah tersedia.

 "assalamualaikum bibik",tegur fara pada bibik yang sibuk dengan kerjanya.
"waalaikumusalam,ohh puan muda sudah bangun?",tegur bibik ramah.
 "sudah lama pun,oh ye bibik panggil fara sahaja , tak payahlah berpuan-puan segan saya",kata fara tersenyum manis.

 "baiklah pu..an ehhh fara.",kata bibik tersenyum
"bik,biar saya tolong ye"kata fara sambil mencapai dulang
"egg tak payah fara , nanti tuan marah saya, fara duduk je kat depan tu.. tuan dan puan dah ada kat depan tu..irfan pun ada sekali tu", kata bibik

"yelah bik,saya pergi depan dulu",kata fara dan berlalu ke depan.

 Apabila sampai ke ruang makan,papa,mama dan irfan sedang menjamu selera.

 "assalamualaikum papa,mama"ucap fara dan mengambil tempat di sebelah irfan.

 "waalaikumusalam,lahh... apasal pergi dapur tadi..terus je pergi ruang makan ,bibik sudah uruskan semua fara"kata papa prihatin

 "tak tadi fara tengok ruang makan kosong lagi, itu yang pergi dapur sekejap",jelas fara

 Mereka berempat menjamu selera,selepas itu ,fara meminta izin untuk naik ke atas untuk siapkan  kerja sekolahnya,manakal irfan telah pun menghilang ke bilik musiknya yang sama tingkat dengan biliknya serta irfan. Bilik itu kalis bunyi,jadi apa yang berlaku di dalamnya tidak dapat didengari di luar bilik itu.



0 comments: