? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (24 Ratings)??76 Grabs Today. 36165 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.2 (18 Ratings)??74 Grabs Today. 17050 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 25, 2009

I'm not alone 4

Bab 4




Di pejabat



“assalamualaikum semua”sapa mia di ketika melalui meja pekerjanya

“waalaikumusalam cik mia.”balas mereka.



Ketika sampai di meja lina iaitu setiausahanya ,



“hai lina.”senyum mia

“oh hai cik mia.. maaf saya tak sedar tadi”kata lina gugup

“ohh tak pe.. so hari macam mana.. ada dapat tender baru or problem??”kata mia serius

“kita dapat tender baru cik mia .. dari Usaha Holding baru je sampai”jelas lina

“ok kalau macam tu tolong bawa masuk bilik saya and can I ask u a favour”mia tersenyum



“eh boleh apa salahnya”

“boleh tolong buatkan coffee tak untuk saya.. nak segarkan balik otak ni…”kata mia lembut



“eh boleh … manis or kurang manis”

“kurang manis lahh.. diet sikit dah gemuk ni”kata mia sambil menunjukkan pipinya yang putih itu.



“ehh mana ada cik mia .. biasa je saya tengok,, slim lagi tu”

“oklah .. tolong ye”kata mia sambil melangkah ke biliknya





“waitt waitt ……..”

“ye ada apa lagi cik mia”kata lina yang baru sahaja hendak melangkah ke pantry

“kalau boleh , tak yah lah panggil saya cik mia.. malu lah saya.. lina kan tua dari saya.. just call me mia ok”

“mmmm ok ci…k opps mia”kata lina dan terus melangkah pergi setelah mia masuk ke dalam bilik pejabatnya.



Hari ni amat memenatkan mia, kerana hakim tiada untuk tolongnya menguruskan pejabat ni kerana ada urusan di mahkamah. Hari ini juga mia terpaksa meneliti tender yang baru sampai itu juga menyelesaikan masalah tentang model iklan untuk produk terbaru syarikat ini.



Tiba –tiba… lina melangkah masuk tanpa di jemput.



“mm ,.. maaf mia.. saya tak sempat nak ketuk tadi .. kita ada masalah besar”kata lina dengan muka risau



“tak pe.. masalah apa lina”kata mia yang terkerut dahinya.

“tender yang saya bagi mia tadi sepatutnya kita dah dapat dari last week dah… tapi saya baru dapat tadi dari bahagian pengurusan”jelas lina tercugap-cugap



“lah … macam mana boleh jadi macam ni.. sapa yang bertanggung jawab dalam hal ni”tegas mia



“encik ali … dia yang baru bagi saya tadi”

“kalau macam tu suruh dia jumpa saya sekarang”



“itu mia boleh urus nanti.. saya nasihatkan mia pergi jumpa wakil dari Usaha Holding tu dulu”kata lina tegas



“ha?? Mereka dah ada kat sini… jom.. bawakan saya document tentang syarikat ini.. “kata mia tergesa –gesa keluar dari biliknya dan menuju ke bilik mesyuarat .



“ye .. ya baik mia”kata lina sambil memunggah document di rak bilik mia



Sambil berjalan,sambil tu mia membaca document yang ada di tangan dia. Ohh baru mia tahu yang syarikat Usaha Holding ini sudah lama menjadi punca rezeki syarikat ini. Fuhhh macam mana nak deal ngan diorang .. mia terpaksa fikir sendiri kerana wakil syarikat itu hanya ingin berjumpa ngan dia saja.



Ketika mia melangkah masuk ke dalam bilik mesyuarat itu, terdapat seorang lelaki yang berpakaian kemas seperti seorang big bos dan seorang lagi yang berpakaian seperti seorang pekerja yang membelakangi mia.



“ehem.. selamat petang”tegur mia sopan



Dan ketika kedua dua lelaki itu memusingkan badan mereka … mia terkejut tapi di simpannya dalam hati dan bersikap professional.



“ya selamat pagi cik mia, kami dari Usaha Holding”tegur lelaki yang berpakaian kemas itu.

“ya… silakan duduk”jemput mia

“oh ye.. ini bos saya tengku danny danic dan saya ashrul”kata ashrul lelaki yang berpakaian kemas itu.

“ohh nice meeting u all,im mia mairina kysyriah”sapa mia sambil menghulurkan salam dan disambut oleh mamat yang langgar mia hari ni a.k.a big bos Usaha Holding.

“kami pun sama… ok back to our bisnes .. tujuan kami dating hari ini mengenai tenden yang sudah seminggu tertunggak itu.. so kami datang ke sini untuk menanya mengenainya serta perkembangannya.”jelas panjang lebar P.A mamat tu.



“sebelum tu , saya nak mintak maaf terlebih dahulu kerana tentang tender itu , saya baru sahaja mendapat tahu tentang tender itu hari ini……”belum sempat mia menyambung hujahnya tengku danic mencelah



“wait wait.. do u mean that after all this week .. you never see that tender until today?”tegas tengku yang berpakaian tidak seperti big bos itu.



Amboi.. speaking nampak … kata mia dalam hati



“ya .. im sorry .. I will make it up for you… I knew that your company are our regular klien … and………………………………”panjang lebar mia menjelaskannya untuk menyakin tengku danny dan itu telah menarik minat tengku danny untuk terus melihat dan mendengar hujah dari mia a.k.a perempuan yang langgar dia kat school tadi.



Dalam hati tengku danny kagum dengan mia kerana usia mia lagi muda dari dia tapi sudah memikul tanggung jawab seberat ini. Tengku danny tidak pernah melihat anak arwah best friend bapanya walaupun pergi ke majlis kebumi hari .. ahhh maybe sebab dia ni sibuk sangat.



“so macam mana .. setuju atau tidak”kata mia menghapuskan lamuan tengku danny



“ahh ehemmm.. baik saya bagi peluang lagi seminggu kalau masih tidak siap saya tidak akan teragak agak memberi peluang ini ke company lain”kata tengku danny yang mempunyai perangai atau lebih dikenali sebagai talent iaitu masih dengar orang sekelilingnya bercakap walaupun dia mengelamun



“ok kalau macam itu saya ucapkan ribuan terima kasih”kata mia dan menghulurkan salam.

“ya.. kalau macam itu ada apa-apa lagi boleh saya bantu”kata mia lagi

“aahh sampai sini sajalah perbincangan ni”kata ashrul

“ok kalau macam tu , saya ucapkan ribuan terima kasih lagi”kata mia dan bersedia untuk bangun dan melangkah ke pintu setelah tetamunya sudah mula mengorak langkah.



“ohhh by the way , im sorry for your lost”kata tengku danny tiba-tiba

“oh im ok , but thank you, I dah redha dahh”kata mia sambil menghadiahkan senyuman manis.

“ok.. I have to go first..”kata tengku danny dan terus melangkah pergi



Dalam hati mia..fuhhh hensem mamat tu bila pandang dia dekat dekat…dan terus ma melangkah ke bilik pejabatnya.



Dan ketika dia melangkah di hadapan sofa tetamu , mia terlihat seorang manusia yang amat dia kenali iaitu fara.. ahhh dia lupa fara nak jumpa dia.



“fara.. im sorry dah lama ke kau tunggu”kata mia menyapa fara yang khusuk baca majalah.

“oii kau ni bagi lah salam dulu ni main terjah”kata fara yang terkejut dengan sergahan itu

“alah kau ni.. dah jom masuk bilik aku.. apa yang penting sangat kau nak bagi aku ni”kata mia dan menarik tangan fara dan menuju ke biliknya



“kau ye pun sabarlah”kata fara yang duduk di sofa di dalam bilik mia.

“banyak ahh kau punya sabar.. aku ada banyak kerja lagi ni”kata mia sambil menghulurkan setin air 100 plus kepada fara.



“yelah ni ha”kata fara sambil menyerahkan satu kotak antic kecil

“ehh apa ni.. birthday aku lambat lagi ahh”kata mia sambil menyambut kotak itu

“ni aku dapat sebelum arwah mama and papa kau berangkat hari tu..mmm mama kau bagi ni kat aku suruh bagi kat kau”kata fara



“mmmmmm.. biar betul ni fara.. apasal pulak arwah mama aku bagi ni kat kau suruh bagi kat aku”kata mia tidak puas hati



“maybe mama kau dapat rasa yang dia tak lama kat dunia ni.. and dia bagi ni kat aku suruh bagi kat kau bila dah 1 bulan dia meninggal dunia”kata fara sambil memegang erat tangan mia yang sudah ada tanda tanda ingin menangis



“mmm aku tak tau apa nak cakap”kata mia menahan sendunya

“kau tak yah cakap apa apa .. apa yang nak kau buat buka kotak ni bila kat rumah nanti.. bila kau keseorangan”kata fara memeluk rakannya



“ok…kuncinya mana”kata mia lagi

“arwah mama kau kata .. kau ada kuncinya..”kata fara lagi

“mmmm bentuk kunci bentuk love macam …macam”belum sempat mia habis cakap

“macam rantai yang mama kau bagi tu kan” kata fara tersenyum

“ahah.. oklah kalau macam tu .. aku simpan dulu kotak ni”kata mia dan menyimpannya didalam laci mejanya



“mm kau ada kerja lagi ke”tanya fara setelah sendu mia dah hilang

“ada … tapi aku ada cite hot nak cite ngan kau”kata mia teruja

“pe dia”

“ingat tak mamat yang langgar aku tak nak mengaku kat school tadi”

“ohh mamat poya a.k.a kerek tu”kata fara

“kau ni sedap je bagi nama.. ni aku nak cite ni.. tadi dia…”belum sempat mia cerite handphone mia berlagu ‘never say goodbye’



“jap ekk”kata mia dan menjawab handphonenya yang tertera nama hakim yang menelefonnya



“hello”

“assalamualaikum hakim”kata mia

“waalaikumusalam.. sorry so macam mana hari ni kerje?”tanya hakim

“ok.. ada problem sikit tapi dah settle”kata mia sambil mengenyit mata pada farad an menyuruh fara menunggunya sebentar dengan bahasa isyarat tangan.

“cian awak… mmm nak keluar lunch ngan saya tak esok lepas school saya amik awak”terang hakim

“mm boleh gak.. lepas tu boleh terus je pergi pejabat”kata mia tersenyum sendiri

“ok kalau macam tu saya letak dulu lah… ada kerja lagi”

“ok bye”

“bye”



Fara yang melihat dari jauh tersenyum dan bersyukur yang mia seceria dulu



“amboi..amboi.. senyum sendiri nampak.. apa suka sangat”kata fara menyakat mia

“ishh sibuk je kau ni..jom aku sambung cite balik”kata mia dan menyambung cerite tentang mamat poya a.k.a kerek tu pada fara dari a sampai z.



Dan selepas fara balik. Mia sibuk ngan kerja dan tenden tadi… nak jumpa orang bertanggungjawab.. tapi tak ada kat pejabat sebab uruskan hal di luar pejabat.. ahhh esok jelah aku jumpa dia.



Mia pun kerja sampai pukul 7 malam baru dia berangkat balik tu pun bawak balik kerjanya bersamanya..dan masih ada lagi kerja yang menunggu di rumah iaitu homework ahaaaaaaa…..

0 comments: